Novi Sad ima plan da jednog dana postane takozvani "smart city" kada je reč o saobraćaju. Ali, kriza dolazi, treba štedeti i nema potrebe za tim novotarijama.
Pešački semafor u Nar.fronta, kod bivše Opštine je postavljen iz dva logička razloga. U neposrednoj blizini su dva velika vrtića (‘Različak” i “Maslačak”) i OŠ “Žarko Zrenjanin”, deci je potreban siguran prelaz.
Semafor je postavljen i zbog vozača: da ne razmišljaju da li je “pešak pokazao jasnu nameru” ili je već stupio nogom na pešački, pa da to bude razlog za opravdano kažnjavanje u slučaju ne ustupanja prvenstva pešacima.
Lični osvrt: pre postavljanja semafora, sa strane Getaldusa sam ustupio prvenstvo deki sa unukom, sasvim lagano kočeći do zaustavljanja, a onda su od nazad na moj naletela dva automobila. Srećom, u tom trenutku su pešaci već prešli preko desne trake.
U Kraljevića Marka živelo tridesetak porodica a sada vam Galena samo na mesto tri kuće nabio 500 stanova. Ista ulica ista širina ulice. Gledate jedni drugima u krevete i tanjire. Kakvi semafori i gužve to ste platili i to je život vaše dece u smeću i prljavštini.
I treba da bude gužve, kad svi hoće zadnjicu u auto i na posao. Sve po jedan čovek u kolima. Vozite malo bicikl, korisnije je i jeftinije. Idite gradskim prevozom. Šta ste se svi naboli u automobil?
Stvarno semafori zaustavljaju saobraćaj. Veoma često su nepotrebni. Dokaz tome je da je vise saobraćajnih nesreća bas na raskrsinicama gde su semafori. Kružni tok usporava ali je zaustavlja saobraćaj. Gde god može treba ga staviti.
Ova selendra nije moj grad do 1988g.Moj grad je Stokholm.Pogledati na you tube Stokholm walk i prošetajte njenim običnim ulicama.Nema parkinga,sve ulice imaju jednu traku za bicikliste i trotinete,nema uslovnog skretanja kao kod nas.Crveno je stop za sve.Ljudi ne koriste auto-koriste prvo noge,drugo bicikl,treće trotinet.Grad u šumi.Kad ga gledate sa vidikovca vidite sve zeleno sem katedrale na jednoj i zgrade za telekomunkacije itd.Oko zgrada ogromno drveće,cela obala dostupna svima,kraljev dvor skromno,veliko zdanje dostupno napplju.Turisti vole da snimaju smenu straže skroz oko dvorca u istorijskim uniformama.Grad koji pripada stanovnicima,grad nasmejanih,ljubaznih građana,i grad prekrasne klime.Sad oko 25° i čistog vazduha.
Ne daj Bože da se IKADA uvede ovakva glupost da se bilo gde u SRBIJI prepusti saobraćaj učesnicima u istom. Svaki dan neko završi u bolnici, umre, a počinioc pobegne i na kraju se ne kazni. Jedino da pešaci i biciklisti krenu da nose pištolj sa sobom i dok prelaze upere ga ka vozaču auta koji se približava. Većina je ovde balkanska stoka i to se neće promeniti nikada, zato ili agresivnije čuvaš sebe ili odlaziš u drugu zemlju. Ja sam živi dokaz da se mirno, kulturno, tolerantno u ovom gradu više ne može. Tako sam vaspitan i zbog toga su me uvek pokosili. E, kada sam počeo da im je**m mamu na ulici, odjenom (zamalo) svi slušaju. Dugo mi je bilo potrebno da se adaptiram na ovaj užasan način ponašanja jer ide potpuno protiv mene ali je jedini način da se zaštitiš nažalost. O čemu da pričam kada ovde moraš paziti i pogledati levo-desno u jednosmernoj ulici?
lepo je da se zna kako 'neko od njih' cita komentare pa je u medjuvremenu semafor nivelisan...ali samo za prelazak jedne trake.
za prelazak druge trake je i dalje ostalo klingonsko pismo.
zar je moguce da ste toliko aljkavi, povrsni i gl...pardon da ne vredjam
Baš razmišlham o istom proteklih nedelja - semafor stalno u žutom (osim predveče kada ne treba), a saobraćajca nigde... Osim toga, neke legende saobraćajne struke preprečile više ulica u ovom delu grada istovremeno radovima, pa je kolaps istovremeno na više mesta, umesto da su to odradili planski, smisleno. To što se radovi ne vrše u tri smene ili bar u dve smene (od kojih je jedna noćna), posebna je priča, a ishod je višemwsečno trajanje radova i kolapsi u saobraćaju.
Rase Radujkova,Slobodana Jovanovica -naravno da je potreban semafor ako idete levo sa naselja ka detelinari.Pre semafora neki pametni su pregradili ulicu i morali ste desno na glavnu raskrsnicu gde sam cekao i po 3 crvena svetla.Ovo je ok.
To što su isključili taj semafor je veoma smisleno.
Ono što nije smisleno jesu radovi na Jaše Tomića. Naime, ako je tranzit zbog radova na železničkom nadvožnjaku u Partizanskoj, prebačen na Jaše Tomiča, pitnje svih pitanja je koji je "mudrac" odlučio da baš sad izvodi radove na Jaše Tomića?
Kolaps je u Kralja Petra i u Kisačkoj nedeljama već. Kao i u B.Beriča i K. Marka. U K. Marka je bilo još gore dok je Save Kovačevića bila u fazi rekonstrukcije parkinga. Srećom, pustili su saobraćaj S. Kovačeviča pre neki dan.
preko 40 godina nije trebao semafor na minornim ulicama Naselja, ali nekom je zapelo da napravi raskrsnicu i stavi semafor u R. Radujkova, S. Novakovića, Vladike Ćirića i pored toga što im semafori zaštopaju na bulevarima - J. Dučića/S. Jovanovića i Bul Evrope/H. Ruvimova pa svi bleje čekajući na znak slobodno
Postao je grad semafora.
Stavili na bul.Evrope i na uglovima sa Laze Nancica i Djordja Magarasevica, totalno bezveze.
Futoska kod Tirkiza bespotrebno.
Ali semafor je 140.000 € , možda je to kvaka
Uzgred, i danasnja pogibija policajca u Rumenci a koji je vozio motocikl sa rotacijom je iz domena ove price i nepostovanja znaka "stop" - tako da pravilo 4 "stopa" u Srbiji nema teorije da se uvede. Mozda kad bude neki drugi narod ovde ziveo.
Kakav smart city živimo kao marva pola grada zatvoreno, parking mesto kao premija na lutriji, čekamo satima u redovima, grad zagušen ružan i prljav koji smartovi gluposti bakrači...
U USA su to resili jednostavno, semafori su na ukrstanju vaznijih ulica a postoje i oni koje aktiviraju pesaci ili biciklisti za prelazak na drugu stranu. Sve ostale raskrsnice su resene sa 4 stopa te pravilom da prvi ulazi onaj koji je pre dosao na raskrsnicu se prepusta vozacima regulacija saobracaja. Jedini problem je sto u USA ( i nekim drugim zapadnim zemljama) vozaci postuju propise i ne pokusavaju da prevare druge ucesnike a u Srbiji to nije slucaj, pretpostavl;jam da bi bio opsti karambol i vadjenje utoka zbog prvenstva prolaza.
Živim u Ulici Save Kovačevića, u špicu se dešava da ne možemo da izađemo iz ulice po desetak minuta. Čujem da će sledeće nedelje zatvoriti Ulicu kraljevića Marka, deo prema Lolinoj školi, mislim da nas očekuje pravi kolaps u saobraćaju. Od septembra kad deca krenu u vrtić i školu u našoj ulici će biti haos, potpisujem.
Pešački semafor u Narodnog fronta (kod bivše limanske opštine). Totalno bespotreban, tu nikada nije bilo nikakve nesreće. Radi na dugme, zeleno se čeka skoro minut i po. Za to vreme svi pređu na crveno, pa kola stoje "u prazno" i dodatno zagađuju (i bukom i izduvnim gasovima). Tipičan primer za pranje para, jedino nije bio gradonačelnik da ga svečano otvori.
Živim u Kraljevića Marka i potpisujem sve što piše u tekstu. Dodao bih da sam pričao sa komšijama, i da jedan komšija ima "teoriju" (ozbiljan je sasvim) da je bolje kad nema semafora na raskrsnici, da se vozači lakše sporazumevaju na taj način, i da sada ima čak i manje udesa nego ranije na toj raskrsnici. Bio sam pomalo šokiran, ali šta ja znam, možda je čovek u pravu, možda nam ni ne trebaju semafori, ni Bulevar Jaše Tomića... Ja u svakom slučaju idem okolo, ne prolazim tuda već danima :)
Prolazim tuda cesto, svejedno mi je radio semafor ili ne... Ali mi se cini da je se stvara veca guzva u delu od semafora do bulevara i obrnuto. A jos smo u periodu godisnji odmora...
O kakvom *otčepljavanju* i odakle dokle, može biti reči kad 70m dalje radi semafor na uglu Kraljevića Marka?! Budalaština, kao i sve u vezi saobraćaja u ovom gradu. Sve bez mozga rade.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Novom Sadu nisu potrebni semafori, evo primera koji to dokazuje
Zoran Strika
strika@021.rs
Novi Sad
•18.08.2022.
•15:14 > 15:15
Komentari 28
Goran
Limanac
Semafor je postavljen i zbog vozača: da ne razmišljaju da li je “pešak pokazao jasnu nameru” ili je već stupio nogom na pešački, pa da to bude razlog za opravdano kažnjavanje u slučaju ne ustupanja prvenstva pešacima.
Lični osvrt: pre postavljanja semafora, sa strane Getaldusa sam ustupio prvenstvo deki sa unukom, sasvim lagano kočeći do zaustavljanja, a onda su od nazad na moj naletela dva automobila. Srećom, u tom trenutku su pešaci već prešli preko desne trake.
Istorija
Tata Ikun
VB
Dragan
kb
Miki
Ahab
Nikada pljaviji, ofucaniji, haoticniji i sumorniji nisi bio MOJ Novi Sade!
/
za prelazak druge trake je i dalje ostalo klingonsko pismo.
zar je moguce da ste toliko aljkavi, povrsni i gl...pardon da ne vredjam
Revilo
dejan
Bns
Ono što nije smisleno jesu radovi na Jaše Tomića. Naime, ako je tranzit zbog radova na železničkom nadvožnjaku u Partizanskoj, prebačen na Jaše Tomiča, pitnje svih pitanja je koji je "mudrac" odlučio da baš sad izvodi radove na Jaše Tomića?
Kolaps je u Kralja Petra i u Kisačkoj nedeljama već. Kao i u B.Beriča i K. Marka. U K. Marka je bilo još gore dok je Save Kovačevića bila u fazi rekonstrukcije parkinga. Srećom, pustili su saobraćaj S. Kovačeviča pre neki dan.
rade šta hoće
Semafori NE
Stavili na bul.Evrope i na uglovima sa Laze Nancica i Djordja Magarasevica, totalno bezveze.
Futoska kod Tirkiza bespotrebno.
Ali semafor je 140.000 € , možda je to kvaka
Biciklista
Skimmer
Grof Sekereshi
Go
/
eno na bulevaru evropr jos uvek su semafori za pesake pisanj na klingonskom pismu
Grof Sekereshi
Mare
Trale
S
Johnyša
Zzx
warf
Automobilista
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H